Methane or Ammonium molecules. Science concept. 3D rendered illu

Itsas sektoreak maila globalean ezarritako erronka handi bat du aurrez aurre: itsas sektore osoa deskarbonizatzea .

2050eko amaierarako, honako hau lortu beher da: sufre dioxidoaren %55 murriztea, oxido nitrosoenak %38, eta partikulenak %36, 2008ko datuak oinarritzat hartuta.

Jasangarritasuna eta Teknologia

Proiektu honen helburua da heldutasun maila txikiagoa duten teknologien arloan ikertzea, Euskadiko industriak erreferentziazko lekuan kokatu ahal izateko nazio mailan eta nazioartean, etorkizuneko itsasontzi jasangarriari dagokionez, hidrogenoaren teknologia euskarri nagusitzat hartuta.

 

 

 

Hidrogeno

Aukera

Hidrogeno berdeak rol erabakigarria jokatuko du ekonomia deskarbonizatzeko prozesuan, hots, trantsizio energetikoa deritzan prozesuan. Energia garbi eta jasangarriaren iturri agortezin bat da, zenbait industria bultzatzea ahalbidetuko duena, baina, batez ere, planetaren deskarbonizazioa ahalbidetuko duena.

 

 

olas

%75

Salgaien %75 itsasoz garraiatzen da

2050

EBko garraioaren BEGak %90 murriztu beharko lirateke 2050 urterako

%55

2050rako  sufre dioxidoaren isurketa globalak %55 murriztu beharko dira

%38

Oxido nitrosoen murrizketa globala eta partikulenak %36

 

Euskal industriak baditu erronka horri aurre egiteari begira errefrerentziazkoa den leku batean kokatzen gaituzten kapazitateak. Gure lurraldean, itsas sektorearen, sektore energetikoaren eta sektore berriztagarriaren Supply Chainaren ordezkari estrategikoak diren enpresa ugari kontzentratzen ditugu, kapazitate teknologiko propio handiekin. 

 

Europako Batzordeak iragarri zuen, Europako Akordio Berdean, EBko garraioaren %90 murriztu beharko liratekeela 2050erako, eta zer inplikazio izango lukeen horrek itsas garraiorako azaldu zuen.

Zaintza Teknologikoa

Proiektuan garatuko diren azterlan eta analisien baldintza eta betekizunak definitzea, sektorearen zaintza teknologikoa egiteaz batera.

Energia eta Propultsioa

Itsasontzi jasangarri baten planta energetikoari lotutako teknologia guztiak garatzea.

Itsasontzi jasangarria

Gainerako lan-paketeetan garatuko den diseinuaren oinarriak jartzea.

Berrikuntzak

AA teknologien erabileran berriztaratzea, laguntzen duten tresna adimendunen garapenerako.

Proiektuaren buruzagia

AST. MURUETA NEW LOGOTIPO 26-09-17

Proiektuaren kideak

h2site
ingeteam
siemens
oliver
pine_ok
wartsila_ok
skv
logo SENER4

ZTBSA eragileak

foro
tecnalia
upv
siemens
ingeteam
Red iron bulb in the bow of a big cargo ship.
logos GV-UE

Ekonomiaren Garapen, Jasangarritasun eta Ingurumen Sailak (HAZITEK) eta Europako Herrialde Garapen Funtsak (FEDER) finantzatutako proiektua.